Summa sidvisningar

tisdag 6 september 2011

HUNDUTSTÄLLNING LJUNGBY 110904

I min gröna ungdom bodde jag ett par år i Ljungby. Stadens slogan var då "Ljungby är lagom" och det var precis vad den var. Jag trivdes utmärkt- trots att det är 7 mil till havet. Det var en härlig tid med kopiöst mycket arbete men också "hunderi" och många härliga människomöten!
Ett otal timmar tillbringade jag på Ljungby Brukshundsklubbs plan och område strax utanför stan.

Brukshundsklubben har en årlig inofficiell utställning och den vill jag helst inte missa. Här är alltid god stämning, många människor (en del gamla bekanta) och ett otal hundar av alla storlekar och raser.

För att få arrangemanget att fungerar arbetar många hårt, bl a Gunilla, Wiwi och Mona-Lisa som var med redan i början av 80-talet. Tack för det fina och mångåriga arbetet!!!

I år dömde Siv Bengtsson och Boo Lundström - båda med stor erfarenhet inom olika områden

OCH HUR GICK DET???
Det var många hundar och mycket folk på Ljungby Brukshunds utställning 

Extra celebert besök - 2 tranor kretsade en lång stund över utställningen

Så här bra kan man"bo"  I lugn och ro och i skuggan





Jo, lilla PimPim som är nybliven unghund skötte sig alldeles utmärkt. Hon vann bland mopsarna och blev BIR (Bäst i Rasen) och gick vidare till stora finalringen för att tävla mot de bästa hundarna i sällskapshundsgruppen (grupp 9). Kritiken hon fick var strålande positiv!
Det var totalt 9 hundar i Stora ringen och PimPim slutade som TVÅA!!!. Etta blev en petit brabancon  som sedan fick tävla om BIS (Bäst In Show)
Nu stod jag fint på bordet och domaren verkade gilla mig...

Bäst i rasen - BIR!!!

BIR-kokarden



Alla Bäst I Rasen hundarna i grupp 9 ska tävla om BIG- Bäst I Gruppen

Matte kollar in både domaren och mig

BIG-2   Inte dåligt av en ungtik!!!


This Sunday we went to the town Ljungby in Småland. Every year they have  a Dog Show there. I have visited it  many, many times. A lot of nice people, all kinds of dogs  and good judges. And this year it was +25C. Real summer!  Very nice!!!
PimPim became Best Pug and ended up as no 2 in the Final ring - group 9. Not bad for such a young little bitch!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar