Summa sidvisningar

fredag 20 juli 2012

Fantastiska Freyja frá Sydri-Hofdölum

Sista ridpasset  14/7



Min fantastiska, vänliga , älskade Freyja finns inte mer!
I 6 månader fick jag förmånen att lära känna denna ljuvliga häst. Och det hände så mycket positivt mellan oss under denna korta tid.
Freyja var en känslig men okomplicerad häst som alltid gjorde sitt bästa och lite till när man red henne. Hon var vänlig och hälsade under den senaste tiden alltid med en gnäggning när jag kom in i hagen.
Freyja var en häst man kunde rida ut på själv utan problem, hon var väldigt orädd och trygg i sig själv. Hon fungerade i sällskap med andra hästar och hon var en dröm att rida på bana. Hennes ridkapacitet var enorm, och jag hade långt, långt kvar innan vi hade nått toppen på den även om vi kommit en bra bit på väg redan.
Vi skulle startat på vår första tävling imorgon.
Brádur längtar och sörjer efter sin kompis i hagen. Han gnäggar och går och går...

Freyja togs bort 17/7 efter att ha brutit vänster överben fram i hagen på natten. Hur det gick till vet jag inte.
Saknaden är enorm!

My fantastic, kind, beloved Freyja is no longer with me!
During 6 month I had the pleasure to know this lovely horse. It happened a lot positive things between us during this period.
Freyja was a very sensible but uncomplicated horse. She was very willing to please and  always did her best. She had a great social competence!
You could ride her alone, with other horses , in the paddock and in the oval track - all very easy!
She had an enourmously riding capacity and we had a long long way to go to reach the top of it even if we had done big progress during the few months we spent together.
We were going to our first  competition tomorrow....

Freyja was put to sleep 17/7. She broke her leg during the night in the enclosed pasture. I have no knowledge of what happened. There was no possibility for the fracture to heal.
Brádur miss his companion very much  and I am extremely unhappy.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad tråkigt att läsa.
    Jag är verkligen ledsen för din skull. Hon var en sådan flott häst, och ni såg så fina ut tillsammans på sista träningen på Lönnagård.
    Hälsningar Kerstin S

    SvaraRadera
  2. Jag är så ledsen för din skull hoppas att du känner dig lite bättre. hon såg fin ut förra gången jag såg dig rida henne och hon var så vacker hoppas att din kille mår bättre också inte lätt och förlora sin vän.
    Kram

    SvaraRadera