Summa sidvisningar

onsdag 8 augusti 2012

FACEBOOK - NEJ

Jag är INTE och kommer förmodligen aldrig att bli medlem i Facebook!
 Jag tycker inte om ide´n och den ofta så falska, glättiga, lyckliga attityd som så många uppvisar där.

Detta åsamkar mig emellertid visst "handikapp". Många föreningar och klubbar inom ett flertal olika ämnesområden som jag är medlem i för nu ut sina budskap, nyheter och åsikter mycket mer aktivt via Facebook än via sin ordinarie hemsida och det irriterar mig!

 Det är inte så lätt att var uppdaterad och informerad när hemsidan inte tillhandahåller det "nyaste"! Facebook verkar i många fall bli prioriterad. Skärpning på denna punkt vore inte så dumt!

 I am NOT and I will probably never be a member of Facebook!!
I just do not like the idea and the sometimes very "false" happy picture of persons and events.

 But this standpoint is causing myself some trouble because several of the clubs (in a lot of different areas) I am a member of are presenting their news, activities and views om Facebook and seem to forget to write about it om their "main" homepage.

I think it is very important to update all information in both the places so all members can be informed in a proper way!

Today it is not so easy to update new events, research, opinions and so on when Facebook seems to be priorited !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar