Summa sidvisningar

söndag 5 maj 2013

Djarfur Open 2013

Nu har vi gjort det!!!  Prinsessa och jag har tävlat för första gången :)
Mitt enda mål var att Prinsessa skulle få se en tävlingsmiljö med musik, högtalarljud, flaggor, publik, transporter, massor av hästar , ovalbana med domarbord mm mm och klara av detta.

Beträffande ridningen var målet bara att hon skulle gå runt, gångart spelade i mitt syfte mindre roll.
Vi tävlade i T7. Det var  15 anmälda.

Hur gick det? Prinsessa var lite spänd och ivrig, men TOTALT orädd för allt runtomkring!!  Hon töltade bara på!
I uttagningen gjorde hon två halvhjärtade försöka att hoppa utfrån banan, men det var inte många som märkte :)  Jag var jättenöjd !!!
OCH när resultaten kom upp visade det sig att vi gått till A-final!!!
Vi låg på femte plats!

I alla domarnas kritiker stod bra takt, tempo och aktion. Lite hög form. Detta stämde precis!

Observera att vi red utan boots i uttagningen men satte på viktlösa boots i finalen bara för att testa :)

I finalen gick Prinsessa ännu bättre och vi avancerade och slutade PÅ TREDJE PLATS!!!!
Inte dåligt för en debutant!!!  Gissa om jag var helnöjd!

Min älskade Freyja sörjer jag fortfarande, men lilla Prinsessa är mig faktiskt lika kär och det är ju på många vis en helt annan häst med även hon fantastiska kvaliteter!!! Kan inte bli bättre i dagsläget, nu jobbar vi framåt i lugn takt! 



Kort tempo tölt. Jag tyckte inte det var extremt kort, men ändå blev vi omridna...


Valfritt tempo tölt i vänster varv, här gick det snabbare!


Både häst och ryttare ler!
Klara!


Video från finalen:




Now we have done it! Princess and I have been at a competition for the first time:)

My only intention was that Princess should see a competition place with  it´s very special atmosphere.
Concerning the riding I just wanted her to go forward, not so important in wich gait.
We competed in tölt. 15 entries.

How did it go?  Princess was going very, well and not afraid of anything!!! Iwas very satisfied and when the results came up we had entered the A-final!!!

We started placed as number five, but in the final Princess was doing even better and we ended at
third place!!!   I was really happy!!!

I väntan på besked om placering....

Inför prisutdelningen

Gul rosett - TREDJE PLATS- på första starten!!!!


Så stilig och så stolt!!!!
Video från ärevarvet - här var det verkligen bus och olika gångarter - en del klarade inte ens att hålla sig till sin "placering" :) :)



1 kommentar:

  1. Inte bara var Prinsessa duktig. Även ryttarinnan
    gjorde ett superjobb !

    Ni var värda er tredjeplats med råge !

    stallknekten

    SvaraRadera