Summa sidvisningar

tisdag 19 november 2013

Verkligen bra!!! Really good!

Ända tills denna  höst har mina betesmarker och platsen hästarna har sin matplats (slowfeedingnät) hållit sig jättefina. De ligger högt och jag har sluppit den  så vanliga leran och gegget, men för en månad sedan med allt det regn som fallit och fortfarande faller har vissa partier blivit riktigt rejält leriga.

Vad sätter man då på sig på fötterna???

Gummistövlar - ja visst, men ofta tycker jag de är lite jobbiga att gå i då de är tunga och  långa. Har ett par nästan 20 år gamla superbra Le Chameau Vierzon Nord Plus som fungerar alldeles utmärkt, men känns lite klumpiga när det inte är snö eller gyttja över fotknölarna...

Until this autumn my land has been very nice without the in South Sweden so common  mud but because of all the rain the latest weeks it has been muddy even here.
So what kind of footwear do you choose in this situation???
Rubberboots - yes, but I think theya are quite heavy and long. I have a Le Chameau Vierzon Nord Plus, wich is very good - almost 20 years old - but a bit heavy when there is now snow and no very deep mud.


Så vad tar man då??
Efter en hel del letande och även praktisk provning hittade jag en lovande jodphurs! Fanns naturligtvis inte i Halmstad, men med ytterligare detektivarbete fick jag tag på grossisten och lyckades köpa ett par därifrån!

De är helt underbara att ha på sig!!!  Fungerar utmärkt i all lera, gegga, väta och i alla situationer. Jag gör "stallarbete" i dem, promenerar i dem och nu har jag t o m ridit i dem med jättebra känsla!!!

Det är GRUBS outline!!!
Gummi, och neoprene. Klarar att hålla fötterna varma ner till -20°och är bara att tvätta i maskinen vid behov!
Det finns också jodphursen Cityline samt en häftig vardagsridstövel - Rideline!!
Finns nu på Hästshopen i Halmstad (efter min rekommendation:):):) )

So what to do  - what to wear?
After som investigation I saw a promising jodphurs! Of course nobody sold it in my hometown but I managed to get a pair of GRUBS OUTLINE 5 and I just love them!!!
Excellent to wear in all situations even as a ridingshoe.
It keeps your feet warm til  -20°C. Made of rubber and neoprene and when you want to clean them - just throw  them into the washingmachine.
OUTLINE 5 

Cityline - lite vidare Unisex

Rideline



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar