Summa sidvisningar

lördag 21 december 2013

Herr Kratta Mr Rake

För lite mer än en vecka sedan träffade jag Herr Kratta. Det vill jag inte göra om!
Nej, skämt å sido - ibland kan man bära sig RIKTIGT dumt åt.
Jag skulle fixa lite i paddocken och till det behövde jag en vanlig kratta för att släta till några ojämnheter. Denna ställde jag mot en hylla och så skulle jag "bara" ta en annan sak vi sidan om. Krattan hade jag vänt åt fel håll d v s med taggarna utåt och så trampade jag på dem och de sa bara smash!!!  Precis ovanför ögat och jag väldigt glad att ögat klarade sig.
En riktig klassiker!!!
En mycket stor bula kom inom 15 sekunder, och riktigt ont gjorde det...
Efter något dygn, vandrade blodet (precis som det ska) neråt och i början av veckan såg det betydligt värre ut än nu, men några större besvär av det har jag inte haft förutom ett par dagar då svullnaden "hängde över ögat" och tog en liten del av synfältet åt sidan. Och fler rynkor blev det också :)
Räknar med att det är helt borta till nyår!!!


About ten days ago I met Mr Rake. I don´t want to meet him again...
No it was just a  joke. I was going to do some work in the Paddock and needed a rake. I put it with the "wrong side "out and didn´t notice that until I took a step on it. I got the upper part just over the eye. Not good at all ! A real classic mistake!!! 
A lot of blood which slowly is moving  downwards and I have also got som more wrinkles :)
Some days ago it looked much worse and I think the hematomes  will be totally gone until 
New Years Eve!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar