Summa sidvisningar

söndag 4 januari 2015

Back in saddle Tillbaka i sadeln


Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig.

För första gången på 20 år vaccinerade jag mig i november mot influensan då den ju denna säsong skulle bli lite elakare än normalt och  jag faktiskt tillhör en av riskgrupperna.

Och vad händer??? 16 december  insjuknar jag i klassisk influensa med frossa, hosta, muskelvärk  och allt annat som hör därtill!!! Jag blev totalt utslagen och blir egentligen inte någorlunda frisk förrän 1 januari 2015!!!   Att man kan sova så mycket!!! Helt otroligt!!!
Hela julen 2014 och Nyår 2015 helt försvunnen!!!

Prinsessa "ställdes av" d v s  slutade ridas som planerat sista dagarna i november strax före resan till Island  och jag beräknade återuppta ridningen ca 18 december - men inte en chans!!!

Först idag 4 januari var jag tillräckligt frisk för att åter sitta i sadeln - men det gick bra och första korta ridturen var på en lika arbetsvillig, juste, glad och fantastisk häst som vanligt!!!

Sometimes life just not follow your plans!
For the first time in 20 years I decided to vaccinate against  the  flu because this year  it seemed to be a little bit naughtier than normal.
And what happens??? December 16  I got a real classic influenza with high fever, shivers, hacking cough, muscular pain and all the rest! I became totally out of function and not fit for fight again until 1 January 2015 !!   Sleeping, sleeping and  the whole christmas and new years Eve totally lost!!!

Princess was planned to have a rest from riding from the end of  November to 18 December- but not a chance!!!

First today 4 January 2015 I was able to be back in saddle - and on  this first short riding tour I met this very willing to work, juste and happy, fantastic  horse as usual !!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar