Summa sidvisningar

onsdag 13 april 2016

Tävlingsdebut Falki Lönnagård 160410

I söndags var det debut i tävlingssammanhang för två nya ekipage.
Det var på Lönnagård i Röinge hos Eva Jönsson som Falki anordnade sin årliga mindre inofficiella tävling och denna tyckte jag var alldeles lagom att testa att tävla på för första gången. Ett trevligt, välordnat arrangemang!!!
Debuterade gjorde också Louise Widén efter många års tävlingsuppehåll och hon red min älskade Prinsessa.
Jag har INTE slutat rida Prinsessa, men det är  väldigt bra att få hjälp ibland och Louise är en av de ytterst få personer jag har kunnat tänka mig att ha som ryttare på Prinsessa. Prinsessa är mycket känslig, men det är Louise också och de förstår varandra väldigt väl:) Louise har inte ridit Prinsessa många gånger och då mestadels ute i skog och mark innan denna tävling.
De startade i T8 och  hade en alldeles egen förtjusande hejaklack!!!   De fick dessutom helt ok poäng!

Louise på Prinsessa och Eva som äger banan på sin Thrá före start

Louises alldeles egna och fantastiska hejaklack!!!








Himna och jag startade i V2, vilket nog var en nivå för högt så här första gången och då Himnas steg är jättestora visste jag att hon hade svårt att "få plats" på banan då den svänger en del och det var en korrekt bedömning från min sida. Dock klarade vi de 3 från min sida uppsatta målen 1) jag satt kvar på hästryggen, 2) Himna visade alla gångarterna och 3) vi fick poäng om än lite varierande.  
Kul var att vi fick poäng 6 för både trav och galopp!!!   Det är trots allt bara max 2 1/2 månad som jag ridit Himna "på riktigt" då hon ju bara varit här så kort tid.  Det känns i alla fall roligt och hoppfullt inför framtiden och det är ju inte för inte som de erfarna säger att det tar ett år innan man känner och har ridit in sig på en ny islandshäst!!!

Tölt



Trav- och här kan man tala om sväv!!!

Sväv även här :)   6 poäng för trav

Tölt med fint lyft !!! Men ryttarens hand- oj oj oj ..

Också galoppen!!   6 poäng
Prisrosett blev det också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar