Summa sidvisningar

torsdag 7 juli 2016

Bästa presenten The best gift




NU är den HÄR !!!
I vintras var jag på World Toelt i Odense (där ju Hnókki frá Fellskóti segrade för sjätte gången!)
och vid många liknande evenemang har också keramikkonstnären Helen Svensson som har Skomakarns keramikverkstad deltagit. Jag har alltid älskat hennes fina hästar - men aldrig trott att jag skulle få en av dem...
Emellertid fick jag ett underbart kort på min födelsedag av min Stora Kärlek och detta innehöll ett löfte om en resa till Skomakarns och att jag skulle få se ut en häst jag gillade där.
Och här är den nu!!!  En alldeles unik sådan eftersom denna glasyr endast finns på detta exemplar och den  kommer inte att göras igen!!! Jag tycker hästen  är underbart vacker och man blir glad varje gång man ser den. Den utstrålar kraft, personlighet, vildhet och harmoni!!!



Now it is here!! My fantastic birthday present  - an Icelandic Horse made in ceramics from Skomakarns. The only one in that kind of glazing . Bronze and silver- and I loved it from the first moment I saw it even if it took some time to really decide which one I should bring home because all of the horses there were very. very beautiful! I think it has a lot of wildness, power, personality and harmony!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar