Summa sidvisningar

lördag 16 september 2017

Sveinn från Älvasjö - lovande! Sveinn from Älvasjö - a promising stallion



I slutet av veckan gjorde jag ett snabbt besök i Danmark hos min nu snart 2 1/2 år gamle hingst Sveinn. Han är verkligen tonåring nu men extremt lätt att hantera. På bilderna longeras han för andra gången i sitt liv och förra gången var i våras när jag också besökte honom.
En enorm utveckling hade skett sedan dess! Han har blivit häst och inte bebis längre! Uppskattar att han växt minst 10 cm på höjden och hans gångarter har utvecklats enormt. Han visade nu rejäla lyft i tölt, jättefin trav och skritt med stort övertramp. Galoppen testade vi inte, men tidigare har han ju visat väldigt fin uphillgalopp. Tyvärr lyckades jag inte fånga de absolut bästa sekunderna på bild....

Summa summarum: Sveinn förblir utan tvekan hingst ytterligare ett halvår och sedan checkar jag av igen med de så kunniga Bo och Mette på Stutteri Legind!

This week I payed a very short visit in Denmark to see my young stallion Sveinn from Älvasjö. He is now 2 1/2 years old and he has become a horse and is no longer  a baby.
He had grown at last 10 cm in highth the last four months and his gaits is still getting better and better. He shows high legaction in  tölt and a very, very fine trot. Since earlier I know his galopp is just super with excellent uphill. Unfortunately I did not success in catching the best moments with the camera...






Och vid ankomsten till Mors körde vi över Limfjorden och möttes av en magnifik syn !!!
Hur många segelbåtar som helst - allt från riktigt små till riktiga jättar!!!
Det var någon typ av arrangemang som varade torsdag och fredag  men vad det egentligen var fick jag aldrig veta. Tävling? Uppvisning?

Arriving to Mors this fantastic view turned up. Plenty, plenty of sailors - boats in all sizes , old and new. What kind of arrangement it was I never found out. 
But so very, very beautiful!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar