Summa sidvisningar

tisdag 29 maj 2012

Ingen trädgårdsmästare Not a gardener




Trädgården i Älvasjö är relativt stor. Tyvärr är jag inte alls intresserad av trädgårdsskötsel, men varje maj/juni känner jag ändå ett visst tvång att göra det lite, lite trevligt. Varje år blir det mindre och mindre och årets plantering var verkligen inte omfattande  - och ändå tog det flera timmar.

3 kryddväxter, 1 stor kruka med tomater, 1 vallmo, 1 kruka med lejongap och slutligen 1 kruka med petunia som ska bli som en boll hoppas jag!
Ytterligare odling på vallen vid paddocken innehåller solros, ängsblommor, ringblomma och potatis och vid uterummet finns blåbär, gräslök och kanske persilja (det syns inte mycket av den ännu...). Slutligen finns här vinbärsbuskar och plommonträd.
Bara att hålla tummarna att det mesta överlever mina absolut ej gröna fingrar!




My garden is quite large. Unfortunately I am absolutely not a gardener, I have no interest in it at all- it is just "a must". But every spring I feel i have to do something about it and for every year it seems to turn into less and less.

This year I planted 3 spices, 3 different flowers and some tomatoes. On the bank close to the paddock I have potatoes, summer flowers of different types and sunflowers.  I also have some blueberrybushes, black currants and tree with plums.
Just to hope they will survive my absolutely NOT green fingers!

Ogräs??  Jag tycker de är fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar