Summa sidvisningar

lördag 11 januari 2014

Fautras, JB Trailers och GP Bil

Man gör som bekant ALDRIG en bra bilaffär!!  Men man kan ju göra mer eller mindre dåliga...
Förutom att bilden ska uppfylla de flesta krav man har så vill man ju också ha en kunnig, serviceminded säljare/firma och ett bra bemötande.
Detta tycker jag mig ha mött hos de två firmor jag nu är kund hos.

För snart 2 år sedan köpte jag en ny hästtrailer. Tidigare har jag endast gjort affärer  angående detta med Roland Lydén i Slättåkra. Världens mest pålitliga person!  Tidigare polis och med många år i släpvagnsbranschen.
Emellertid höll och håller Roland på att avveckla sitt företag och han hade inte heller en sådan trailer som jag efterfrågade, nämligen en där man som ensam lastare kan stänga bommen bak utan att gå ur trailern när man tagit in hästen. En sådan hittade jag hos Fautras - en Fautras Provan Premium -  och jag är mycket belåten med vagnen. Den är exklusiv - den enda vagn som har ett handtag fram man drar i och så stänger sig bommen bak och man kan kan fästa hästen fram och gå brak och bara stänga dörren s k AID-system. Fungerar perfekt!!!

As you know, you never do a good business when you buy a car. But you can do more or less  bad ones. You always have some demands on the car and so you also want a seller with good knowledge och the car and real serviceminded.
I think I have gor this at theese companies.

Two years ago i bought a new trailer. - Fautras Provan Premium. It is exclusive in a way - you can load the horse all by yourself with great security because of the Aid-system. Look at pictures and video published March 2012.
Fautras Provan Premium




Emellertid skulle ju nu min Fautras servas och bromsarna kollas och Roland rekommenderade mig då att vända mig till JB trailer i Getinge. Fautras har ingen försäljning i närheten av Halmstad.
Det visade sig då att JB trailer och Fautras har ett samarbetsavtal så JB är väl förtrogna med min transport!!!
Jag fick snabb service med mycket gott resultat och ett väldigt gott, positivt bemötande både personligen och via SMS och telefon!!!
Fautras tillhandahöll nödvändigt material utan något som helst dröjsmål!
JB trailers säljer själva Humbauers trailers samt Equi-Trek trailers och inte minst hästbussar. Hästbussarna finns för B-kort men även "jättestora" bussar säljs. Allt från 3500 kg till 26 ton!!!
En B-korts buss - alla hästägares dröm???

My trailer was ready for service. I went to JB trailers 20 km from Halmstad and I got a very, very good service and was met with kind treatment. Fautras sent necessary materail ther  immediately! Very good!!!
JB trailers sells Humbauer trailers and Eque-Trek trailers and horseboxes from 3 500 kg to 26 ton!
Mats som servade min Fautras hos JB trailer

Verkstaden

Equi-Trec Sonic   Visst vill man ha en sådan!!! (Bild från JB trailers hemsida)
När man har trailer så måste man ju ha en bil som kan dra den!
Jag har nu en Subaru Forester med god dragkapacitet och den har jag köpt hos GP bil i Halmstad.
Där får man också alltid klara besked, bra service och ett gott bemötande oavsett vem man talar med - Johan, Vlada eller Joakim.
Positivt med bilen tycker jag är att den har kontinuerlig fyrhjulsdrift och god lastkapacitet!

Transporting horses demands a good car which high capacity for having a trailer hanging on...
For the moment I have a Subaru Forester bought at GP Car in Halmstad. It has constantly 4 wheels drive and good space for loading.
Theese company is  also very good in information, kind treatment and they do a good job with the car when you need it.
They also keep you informed about news.
Johan på GP Bil - alltid glad!!!

Subaru Forester (bilden tagen från GP-bils hemsida)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar