Summa sidvisningar

fredag 28 mars 2014

MOPSVALPAR!!!! PUG PUPPIES!!!

Ja nu är de här - Pim-Pims så efterlängtade valpar!!
De föddes 24 mars och allt gick väl. STORT TACK till mina vänner Ulla Persson och Marita Svensson som backade upp!!! Det blev 3 hanar och 2 tikar. Perfekt!
Detta är Daims kennels första mopskull, tidigare har det ju varit uppfödning av labradorer i liten skala.

Så får jag presentera:   DAIMS  PADDY
                                     DAIMS  PAJAS
                                     DAIMS  POPPE
                                     DAIMS  PIXIE
                        och        DAIMS PINUPPA
                                   
 Paddy efter min första, fantastiska labrador  SUCH, LP Minväns Paddington, uppfödd av Ulla  och Stig Persson. Pajas efter en annan hane champion och klubbvinnare i samma kull. Poppe efter min minste häst.
Pixie är små  konstiga varelser "alvliknande" som är både roliga och lite stygga och som bor i vissa delar av England (mer om dem senare) och så Pinuppa som var en av systrarna i tidigare nämnd P-kull från Minväns kennel. Hundar jag alltid kommer att minnas! Och då Ulla var med om denna valpning tyckte jag det var roligt att hon också får "del" av kullen. Tack för att jag fick "knycka" några namn!!
Första bilden när de är alldeles nya.  Foto: Ulla Persson

Pappa till valparna är NORD JV-11, SE UCH   ZUMAS HANKY PANKY
och mamma är  ROSSMIX PRIMROSE "Pim-Pim"  1 cert, 2 x BT och R-Cacib på internationella My Dog- utställningen

2 dagar gamla.

At last they are here!!! The very first pug litter from Daims kennel!!! Before I have only bred labradors.
They are born March 24  and I want to thank my dear friends Ulla Persson and Marita Svensson for great support !!!
3 dogs and 2 bitches. Very nice!!!

Father of the puppies is NORD JV -11, SE UCH ZUMAS HANKY PANKY
Ander mother is ROSSMIX PRIMROSE "Pim-Pim" 1 CC, 2x R-CC, R-CACIB at My Dog International show.

So - may I present:    DAIMS  PADDY
                                 DAIMS  PAJAS
                                 DAIMS  POPPE
                                 DAIMS  PIXIE
                and           DAIMS  PINUPPA

MAT!!!  Hur man får i sig den spelar mindre roll - gärna "upside down"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar