Summa sidvisningar

måndag 13 juni 2016

Gaedingakeppni SM-kval Backome 160612

Gaedingakeppni med SM-kval var det igår -12 juni - på Backome.  Lika välararrangerat som alla tidigare tävlingar där och jättefina banor!
Jag tittade bara på  B-flokk och A-flokk och där var flera fina ritter. framförallt i A-flokken.
 I B-flokkenvar det dock enligt min mening  inte så många som uppnådde SM-kvalgränsen 8,10 i förhållande till antalet startande.
Inför final ledde Eva-Karin Bengtsson stort i B-flokk och Vignir Jónasson i A-flokk. För definitivt resultat se Falkis hemsida!

Många frågade varför inte Himna och jag startade, men jag har bestämt att vänta tills nästa år för en så bra hästsska man inte starta förrän vi hittat varandra ordentligt och Himna är tekniskt sett inte så väldigt lättriden, men vi har hittat varandra mer och mer och det är bara jättekul att få äga och rida denna pärla som ju fortfarande är regerande Nordisk Mästare med ungdomsryttare i just Gaedinakeppni :)

Till min glädje fick jag se hingsten Erfingi frá Grafarkoti som ju är pappa till Himnas så lovande föl i Danmark. En riktig eyecatcher med sin färg och så fint steg i alla gångarterna  inte minst traven!!!
M
Lite foton från igår:  Erfingi Frá Gafarkoti med Katharina Niklasson









Kerstin Söderholm  var en av Halmstadryttarna som deltog på sin nya häst Rólex far Òlafsbergi . Hästen har tävlat en hel del tidigare och haft fina framgångar bl a i T2 Nu var de snubblande nära kvalpoängen till SM





Lollo Treell har vi inte sett så väldigt ofta på tävlingsbanan Men i Falkenberg red hon sin så vackre hingst Tenor





Sist men inte minst segraren i B-flokk Eva-Karin Bengtsson med sin relativt nye vallack Ögri frá
Kirkjuferjujaleigu Hon vann med 8,246  i poäng!!!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar