Summa sidvisningar

fredag 23 september 2016

Gammel man.... Old but still going strong

Ja, här kommer verkligen en gammel man som gör så gott han kan och det är inte ILLA!!!

                                                    Idag sadlade Louise och jag min älskade
                                             KOLUR FRÀ HÖMRUM  26 år gammal!!!

Inte riden på länge men det gick så bra, så bra!!

Kolur  är en riktigt typisk "gammaldags" islandshäst  med grova ben, supermycket päls, och stort huvud. Han är femgångare och behärskade alla gångarterna utan problem och verkligen klockrent!
Han hade hur mycket energi och go som helst!
Idag blev det dock bara skritt i paddocken. lite trav och ett styck glädjeskutt:)

Så mycket roligt som jag haft med denna häst går inte att beskriva!  Underbar vän  !!!
                                       
                                         

 Today Louise and I mounted my  first Icelandic Horse- today 26 years old but still going strong!
                                            Kolur frá Hömrum  
Not ridden for a long time but immediately ready to go and very much in high speed :)
But today we just let him walk and go some short trot. He loved it!
He is really the "old type" of Icelandic Horse. He is strong, he has /had 5 very good well separated gaits and very very much willingness  - he never became tired :)



1 kommentar:

  1. Men Gud så lycklig jag blev när jag såg dej rida Kolur. Och så lycklig HAN måste ha blivit!!! Nu vet han att han inte är bortglömd! Din älskade gamle gentleman...

    SvaraRadera