Summa sidvisningar

torsdag 8 mars 2018

Vinter Winter



Jag gillar INTE vintern!!!
Idag är det den 9 mars och det har snöat HELA dagen. Det är fler än jag som längtar efter vår, barmark, lite värme och vårväxter som kommer upp.
Vi lär få vänta länge... även om vi såg snödroppar och vintergäck i Åhus. Men nu har vintern verkligen kommit.
Häromdagen såg jag dock min fina ganska stora islandshäst i järn - av åldern ganska rostig- och då blev jag trots allt lite glad! Med snö på blev den extra fin!!! Som en pepparkaka med glasyr :)
Hittade hästen som var helt bortglömd - stod lutad mot grunden under panelen - på ett cafe i Blekinge sommaren 2015. Den tillhörde inte de saker som var till salu men jag lyckades köpa den direkt, Väldigt tung, men mycket speciell.

I am NOT fond of winter!!!
Today it is March 9 and the snow has fallen  all day. There are a lot of people like me who just want the spring to come but I think we will have to wait a long time for that.
Some sun, some flowers, not so cold- just miss it so much today!
But just some days ago I looked at in  my opinion very nice Icelandic horse standing in front of the entrance to my garden. It is old, made of iron and has become rusty. When I saw it I was glad despite the winter because I think it looked very nice with the rust and the snow!!!
I found this horse in summer 2015 at a cafe in the very south Sweden. They had totally forgotten it and I bought it despite it was not for sale. Very heavy and very special!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar