Summa sidvisningar

onsdag 22 juni 2011

T 2 med min häst Bradur i Hundested, Danmark

Jag lägger in några bilder från mitt deltagande i T2 i Katulabo, Hundested. Konkurrensen var stenhård, då det var den danska och svenska eliten av A-klasshästar som deltog. För mig var det min 5. tävling totalt, så att säga jag var erfaren var en synnerlig överdrift. Men man lär ju så länge man lever.
Bradur var inte helt på topp, troligtvis beroende på vätskebrist, som kan uppstå under speciella förhållanden.
Dock hade han gått väldigt bra under min träning hemma, så vi hade lite förhoppningar om en bra placering i just T2.
När man tävlar i A-klass märks det vilken enorm skillnad det är i konkurrensen. Hästarna här var väldigt fina minst sagt.
Hur som helst så kom jag på 15 plats med 31 deltagande ekipage. Det får jag vara nöjd med.........men jag förstår det kräver mycket träning, om man ska kunna utnyttja Bradurs fulla kapacitet.

Här kommer lite bilder som är tagna av Mats Strömberg:


EvaLotta på Bradur från Skattegården.

                                             Tölt med tyglar


Bradur

Tölt med lösa tyglar

Kan det vara bättre....?

Tyglarna visas på ett bra sätt


Så ser man ut när man är fokuserad.....

Här ser man tyglarnas läge vid tölten

                                    Detta ser väl bra ut.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar