Summa sidvisningar

torsdag 6 december 2012

Hönäten slutjusterade Modified slow feeding net

Nu är jag också klar med den slutliga placeringen av hönäten.

Brádur och Princessas nät hängde för långt ner, för nära marken, så jag tyckte det var en viss risk att om de slog med frambenen kunde de fastna i nätet. Därför är deras nät nu höjda så risken blir minimal!
Lite svårare att ladda dem, men jag har skaffat en pall från IKEA som verkar vara stabil och bra (bara liksom allt annat därifrån inte alls lätt att sätta ihop).
På detta sätt hoppas jag komma upp en bit och därmed få bättre arbetsställning när jag lossar näten och stoppar i höbalarna. Nätet tar enkelt en hel höbal  och ibland tar jag inte ens bort balbanden, det löser ju upp sig av sig själv och balbanden stannar i nätet eller ramlar ner på marken.

Näten har flyttats högre upp för Brádur och Prinsessa

Now the work with the placement of the haynets are over.

The nets belonging to Princess and Brádur were hanging to low and it was a risk that they got cought with their hoofs in the net. So now the nets are hanging higher!

It will be a bit harder  to fill the nets, but  I have  bought a stool from IKEA - and as always it was very difficult to put together!
I hope the stool will help me to get a better position when filling the nets. It is quite heavy! I put 8-12 kilos in at one single time and theese kilos are put together in one big bale.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar