Summa sidvisningar

lördag 16 mars 2013

Crufts igen, mopsar och lite till... Crufts again, pugs and some more...

Naturligtvis tittade jag också på mopsarna , men jag blev lite besviken. hade förväntat mig fantastiska hundar överlag, men min åsikt blev att de var ungefär lika ojämna där som här hemma.
Storleken var dock generellt mycket bättre än här och visst fanns där riktiga stjärnor också!!

Of course I had too look at the pugs too. But I became a bit disappointed. I expected a lot of really fantastic dogs, but I think they were even as variable as in Sweden.
The size was generally very good and of course there were stars too!!!


Sedan kunde man titta på lite av varje...  Massor av aktiviteter, uppvisningar och salustånd.
Det mest spektakulära var nog i alla fall detta promenadband för hundar. Min fundering är - vad ska man ha hund till om man inte vill promenera med den??? Det är ju det som är det riktigt roliga!!!

There was a lot of things to look at. The most strange thing I found was this walkingband for dogs and my opinion is:  Why have a dog if you do not wan´t to walk with it?? - walks with my dogs are the best thing of all!!
Labbe demonstrerar gåband - för lata ägare???

Vårt hotell var väldigt bra. Det var som ett mini-Crufts med väldigt mycket hundar av olika raser.
En gäst i puben var en Old English sheepdog.
Vi mötte en mycket trevlig dam från Irland som var uppfödare av Keeshund. Hon hade dömt i Sverige vid ett par tillfällen och hon samarbetade sedan lång tid med en Keeshounduppfödare som bor endast 5 mil från mig. Tala om att världen är liten...

Our hotel was very good!!  It was like a mini-Crufts and we met a lot of dogs, a lot of breeds and their owners.
This Old English Sheepdog was very charming sitting in the pub!
We also met a very nice Keeshound with its breeders from Ireland. They had a fantastic breeding and the wife had been in Sweden judging different breeds and she had cooperated with a breeder of Keeshud living just 50 km from me!!!

Vi bodde i  Solihull, en förstad till Birmingham, och där fanns ALLT!
Tyvärr misslyckades dock mina försök till shopping, men det var roligt att bara strosa omkring..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar