Summa sidvisningar

lördag 21 juni 2014

BRÀDUR FRÅN SKATTEGÅRDEN



Min duktige, vänlige, samarbetsvillige, vackre Bradur finns inte längre!!!

Efter en längre tids sjukdom har han fått flytta till de evigt gröna ängarna.

Brádur  var en helt fantastisk häst både till sinne och utseende. Han gjorde en otroligt fin karriär med sina tidigare ägare - familjen Österman. Mamma  Sussie kom fyra i T2 på SM  2008 och samma år vann dottern Mickis NM i Selfjord, Norge T2 på underbare Brádur!!
Han var också i final i fyrgång upprepade gånger med Mickis på  SM.

Meningen när jag köpte Brádur var att lära mig mer och att tävla på klubbnivå, men redan  på andra start i T2 tog han mig till A-klass (högsta klass) där vi var kvar hela tiden. Som bäst presterade vi 6,3 poäng!
Han tog mig också till SM i gaedingakeppni dit vi kvalade på första försök med poäng en bit över 7,9. En fantastisk upplevelse att få delta i detta SM även om regnet öste ner och jag hade fulminant influensa så hamnade vi ungefär i mitten - helt och hållet älskade Brádurs förtjänst!

MEN- Brádur var inte bara en tävlingshäst!!! Han var en härlig kompis som aldrig krånglade i någon hantering, han lastade sig själv och han var social på ett lagom sätt, lätt att ha med andra hästar, lätt att rida "i flock" och han försökte alltid göra sitt bästa!!!

jag har  många bilder, men tyvärr saknar jag de filmer som gjorts i samband med tävling bl a SM. Filmaren har av för mig okänd anledning gjort dem otillgängliga :(

Jag saknar min fine Brádur enormt och sorgen är stor!!!









My so fantastic, friendly and beautiful  Brádur from Skattegården is no longer with me.

Brádur was a great  horse both concerning mentality and look. He looked like a stallion. He was a fantastic competition horse. His first family competed him a lot and he took the mother to 4 place in Swedish Championships in T2 and the daughter  won T2 NM YR in Norway 2008. He was also a great fourgaiter.
Brádur took me to A-class T2 and to The Swedish  Championships gaedingakeppni 2012. A great adventure!
But Brádur was not only a competition horse. He was a real friend and companion in all ways. He always tried to cooperate and did his best!
I miss him so much!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar