Summa sidvisningar

måndag 27 oktober 2014

Fint hantverk! Very nice Handicraft!

Av olika anledningar har jag på ett par år förlorat 3 riktigt fina tenntrådsarmband.  Ett hade jag fått av en patient i Norrbotten på 80-talet, ett hade jag ärvt och ett hade jag fått i present av en väninna.

Ledsen blir man framför allt när det är faktorer man ej kunnat påverka själv!

Of different reasons I have lost 3 nice bracelets Handicraft of Lapps made of  leather from reindeer and with a plait in a very,very thin tin wire. I have missed them and in the latest month I have been looking for something else to replace them with...



Emellertid har jag tittat efter "EN ersättare" men kände att just nu får det vara lite annorlunda...
Efter lite sökande hittade jag så lk design och här fastnade jag för ett  "enkelt" men välgjort armband. Det har inget tenntrådsarbete, ingen renhornsknapp utan istället bara 2 flätor och en knapp i tenn.

Mitt armband är dubbelt som på första bilden, men stängs med en tennknapp som på andra bilden.

Passar till allt, går att kombinera med allt - även andra armband!!!

At last I found  lk design and a well done bracelet. genuine handicraft and there is no tin wire, in it just leather plait. No reindeer horn button -  instead there is a  lock made of a tin button.

My bracelet is double like the first  picture and the  tin button  as a lock as in the second  photo.

Suites everywhere, you can  wear it to everything even other bracelets !!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar