Summa sidvisningar

söndag 5 oktober 2014

Goodbye Fautras, Wellcome Theault!!




Idag sa jag adjö till min fina trailer Fautras Provan Premium med AID-system. Hästtrailers Rolls Royce!
Jag har varit mycket nöjd med den, fantastiskt lätt att lasta häst ensam, stadig på vägen och med mycket säkerhetstänk.
Den var bara till salu några timmar innan den  reserverades till en kvinna i södra Sverige som idag kom och hämtade den.
Today I said good-bye to my very nice trailer Fautras Premium Provan with AIDsystem. It has worked very good- it has been very easy to load the horses alone, it has been very steady on the way.
It was just for sale some hours before it was booked and a woman from South Sweden bought it.


Och idag hämtade jag också ersättaren. Om Fautras är lika med en Rolls Royce har jag nu köpt hästlastbilarnas Cadillac!!
En THEAULT!!! - hästbilarnas mästerbygge. Min är naturligtvis inte ny men i gott skick och med inte så många körda mil. En tvåhästars bil som är mycket genomtänkt och framför allt väldigt säker!!!
3 sovplatser, automatväxel och skinnklädsel och ett fint utrymme bak för sadlar och annan utrustning.
Det känns jättebra!!!
Bilen är köpt av Ola Torstensson, Västmanlands Hästtransportcenter VHTC.se och vi har haft långvarig kontakt innan han hittade denna bil till mig. 
Lille Poppe var den första häst som fick provåka i den och han gick glatt in, stod fint men  hade lite bråttom ut då man ju liksom bara går in från sidan och inte framifrån eller bakifrån. Men det gick 
bra!!
And today I got my new Horse box for 2 horses. If Fautras was the RollsRoyce of trailers this is the Cadillac of Horse boxes!! A THEAULT!!!
It is very well designed and very secure for both horses and driver. Mine has 3 beds and some few more but very good "extras"
My little pony Poppe has already tested it and he seemed to like it :)


Och så sist men inte minst - ett JÄTTESTORT tack till min granne Svenne som kan det här med bilar professionellt och som följde med mig och hämtade bilen och också på de första körningarna!!
Guld värt!!!
And so at last!!! VERY,VERY many THANKS to my neighbour Svenne who is a professional in this type of cars and he helped when i got the car and when I started to drive it the first distances!!

1 kommentar:

  1. Ett så trevligt avsked till din Fautras och välkommen till Theault! Den ser verkligen maffig ut! Ser fram emot att åka i den till Unn :-)

    SvaraRadera