Summa sidvisningar

tisdag 18 september 2018

ADDA FRA GLYNGÖRE

kort tölt under provridning


ADDA FRA GLYNGÖRE heter min nya häst. Jag bara älskar henne!!!
Härligt temperament, stora fina gångarter, samarbetsvillig, orädd, mjuk att sitta på och oerhört välriden. Bara riden av en person tidigare - superduktiga  Mette Bovbjerg Sörensen och som under våren 2018 jobbat stenhårt för att Adda ska passa mig ridmässigt med mina dåliga händer!
Mette rider och tävlar framgångsrikt Addas halvbror Nökkvi far Glyngöre som bl a vann hingstshowen på World Toelt för ett par år sedan (deras första tävling tror jag !) och nu tävlar de femgång med finfina resultat!!

långsam trav under provridning


Här kommer lite om Addas härstamning:

FADER:   Inte helt okände Flögri frá Hábae
Importerad från Island till Danmark. Ägare Susanne Larsen-Murphy
Flögri har lämnat ett flertal avkommor som tävlat på hög nivå och själv vann han T2 på NM 2014!!
Flögri har  en avelsbedömning på totalt 8,11 med 8, 34 för ridegenskaper som fyrgångare. 
9 för tölt, trav, spirit, sakta tölt, sakta galopp.
Han är efter välkände Sveinn Hervar fra Thufu i Landeyjum och han är efter ännu mer kände Orri!!

Flögri på Island

Flögri

MODER:  Brynja fra Röysland   Ett fantastisk avelssto!!
Importerad från Norge till Danmark. Lever tyvärr inte längre.
Avelsbedömd till totalt  8,12 med ridegenskaper 8,09.
Brynja är efter välkände Jarl fra Midkrika som ju vunnit VM flera gånger och som fortfarande tävlar och vinner stora mästerskap vid 23 års ålder!!!
Brynja är också far till Nökkvi far Glyngöre som tävlas framgångsrikt i femgång av Mette Bovbjerg Sörensen, Stutteri Legind!!!

Brynja

Nökkvi och Mette för 3 år sedan och de blir bara bättre och bättre !!!


OBS!!!  Alla bilderna i detta inlägg förutom den på mig och Adda samt den på Nökkvi är tagna från resp uppfödares hemsida alt WF!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar