Summa sidvisningar

lördag 22 oktober 2011

Jylland 6-8/10

6-8/10 var det så dags för kombinerad semester och "hästskådarresa" till Jylland.
Sarah och Abel - ett fantastiskt par som vunnit DM och varit i A-final NM YR

Sarah på lånad häst oh jag på Abel på väg ut på "tur".

En liten sväng ensam på en härlig häst på Jylland

Vi träffade också min väninna Annette som har stuteri och en fantastiskt fin förstaklass hingst på norra Jylland. Mer om henne kommer senare....

Ett lovande sto jag provade på Hindbjerghus 

Anne Engsig på valacken jag egentligen ville titta på där. men tyvärr var han halt så jag red honom aldrig!

Den begravda kyrkan får stöttning

Skagen med "Grenen" där haven möts

Någon kommentar behövs väl ej!!!



Jylland är fantastiskt med sin härliga natur och Vesterhavet. Det hade utgått stormvarning inför överfarten så åksjuketuggummi användes, men det blåste inte så mycket, men desto mer efter landstigningen.
Att köra från östsidan till västsidan och få se Vesterhavets stora vågor var fantastiskt! Jylland är mycket större än du tror, vi körde 135 mil. Naturen är vacker och säregen.

Dagen därpå hälsade vi först på Abel och hans matte  Sarah. Abel har vunnit DM och varit i A-final i T2 på NM i YR-klass med Sarah. Det var en glädje att rida denna häst och han har ett temperament som är helt fantastiskt! Dessutom härlig fux med stjärn och snopp!
Han är otroligt lik min Brádur.

Därefter besökte vi familjen Engsig på Hindbjerghus. De skulle visa 3 hästar och jag red ett svart mycket lovande sto. Tyvärr var de andra 2 hästarna- ett förstaklass sto och en vallack -  halta, så någon "provning" av dessa blev inte aktuellt.

Sista dagen reda jag ut på Abel med Saraha den fina naturen, och därefter åkte vi norröver igen längs kusten till Skagen och tittade på kyrkan, som är begravd i sand och naturligtvis besökte vi Skagen och "Grenen". Hemresan var som tur var lugn...

Vi skulle tittat på ytterligare ett par hästar, men ingen av dessa var heller ok - av 6 tilltänkta var 4 halta eller justerade på annat sätt!!!


111006-08 we went to Jylland Denmark for vacation and "horselooking expedition". Jylland is an island with very special nature. The west coast is fantastic!

We looked at some horses but most of them were for the moment not healthy - they limped. But we saw two very good. One experienced T2 horse an a promising mare.

We also visited some tourist places as Skagen and an old church filled with sand. We saw "Vesterhavet"- The west sea-  during storm and it was a good, exciting experience.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar