Summa sidvisningar

torsdag 20 oktober 2011

Le Grand Finale 2011 The last competition 2011

Sista helgen i september åkte vi åter till Margretehof. Naggur islandshästklubb hade klubbmästerskap, SM-kval och WR.  Brádur och jag startade som vanligt i T2 och V2.

Tyvärr mådde jag inte fysiskt bra då jag red T2 men vi vann.

I V2 var  jag åter "fit for fight" och det gick i mitt tycke jättebra. Brádur tuffade bara på i alla gångarterna med god form, bra sväv, bra lyft och vi slutade som nr 3 av över 20 startande trots att han tappade en sko och boots 20 m  innan tävlingen blåstes av (se bild).


The last weekend in September we were back at Margretehof for the final competition 2011.
As usual we competed in tölt with loose reins and fourgait.

I was not feeling very well physically during the tölt, but Brádur did very well and we did win!

During the fourgait in the afternoon I felt quite allright and everything worked out very well. We ended up as nr 3 amongst more than 20 participants and I was very proud and satisfied. Unfortunately Brádur lost one shoe at the end of the round but it had no consequenses. Look at the picture!

Framme!  Då ska man packa upp, göra hage och förbereda. Pim-Pim hjälper gärna till!

Den korta tölten är fortfarande akilleshälen, men det går bättre och vi har bra mycket mer  lyft än vad denna bild visar.

Traven - funkar alltid!!!

Fallskärmshoppare dök upp mitt i allt till min kusin Mats stora förtjusning!!!

Ökade tölten gick fort som den ska och vi red faktiskt om de båda andra på banan...

En fantastiskt fin bild tycker jag. Stort tack till fotografen Mats!!! Besök www. hangflygning.se!!!

Både sko och boots tappades när det var ca 20 m kvar. Tur i oturen att det kom så sent och då inte hade någon betydelse. 

Oj vad jag är glad för denna häst- han har så många plus!!!

Veckan därpå var det Danmarksresa, rapport om detta kommer mycket snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar