Summa sidvisningar

måndag 19 december 2011

Gandurs ankdam Gandurs duck pond

Som ni väl sett i ett tidigare inlägg ska Juliane Klink eventuellt komma till Halmstad och hålla lektioner för intresserade ryttare. Erbjudande att rida för meriterade islandshästryttare växer inte på träd här i trakterna, varför jag blev väldigt glad när Juliane erbjöd sig att åka hit en dag i januari och en dag i februari för att undervisa ett antal ryttare. Hennes ersättning är jämfört med flera andra väldigt moderat - reskostnad (tåg) samt viss lektionsavgift.

Naturligtvis ville jag sprida detta budskap utanför Halmstad och min egen förening (Falki). Det står om kursen på Falkis hemsida, men det finns  ju "grannföreningar" - varför jag skickade mail till de närliggande islandshästklubbarna.

Döm om min förvåning då klubben Gandur skriver att mitt inlägg inte får publiceras  i deras gästbok då det är reklam!!!  Det är reklam för en VISS instruktör!!!

I min värld är det ett erbjudande till alla islandshästintresserade att få en chans att utveckla sin ridning, sin häst och ha det trevligt i några timmar - knyta nya kontakter mm.
I mitt inlägg skrev jag inget om Juliane Klinks meriter eller övriga verksamhet  - bara ett konstaterande att hon kommer hit, mer info finns på min blogg samt att intresserade utan att lämna bindande anmälan kan kontakta mig per mail eller telefon.

Är detta reklam???    NEJ det är en presentation av fakta, information och ett frankt konstaterande att lektioner kommer att hållas av denne instruktör, på denna plats och dessa datum!

Jag fick lov att "annonsera" om jag var medlem i Gandur. Detta har jag tackat nej till för där får man väl bara information om  vad som händer i deras egen lilla ankdamm!!!


I have in a previous contribution presented that riding lessons will be hold in Halmstad by Juliane Klink. The local icelandic horse club has published it in their home page and I thought it would be nice even for our "neighbour clubs" to have knowledge about it - so I wrote to them.

One of them - Gandur- has now given me an answer. They will not publish my contribution because they see it as an advertisement (!) for the teacher!
In the contribution I have not mentioned anything about her merits, her daily work and company. It was just a simple message that she is coming her to give some lessons certain days and interested pupils could contact me (e-mail or telephone) to report their interest. For more information  I told them to look at my blog.

I was aloud to make an advertisement if I joined their club. I said no thanks to that because there I think you will just be informed about what happens in their own little duck pond!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar