Summa sidvisningar

lördag 21 januari 2012

Nyheter om lite av varje.... Some news...

Freyja är en glad, lite busig, mycket framåt, lite försiktig men samtidigt MYCKET orädd liten dam. Så här långt har hon varit på promenad (första kontakten med omgivningen) och sedan har hon ridits ca 5 gånger.  Min kusin Mats har har nästan ridit fler gånger än jag och det fungerar mycket bra. De har ridit rundor i olika gångarter och jag och Freyja har varit både på liten runda samt tränat i paddock och jag är hittills väldigt glad att det fungerar så väl!
Tyvärr har vädret många gånger hindrat mer ridning men några fina dagar har vi haft.

Mats och Freyja på introduktionspromenaden


Ridtur till Christines paddock och sedan sadelprovning där. Någon ny sadel hittade jag inte!

Så här söt och feminin är jag (Freyja)
Freyja is a happy, playful, very willing, a little bit cautious but  in the same way VERY brave little lady. So far she has been out for a walk as an introduction to her new home and she has been ridden five times both  in the nature and in a paddock with very good results and I am very happy for that!


Att äga en mops ger upphov till många goda skratt.  Kolla bara stilen i sittande och hur fullkomligt respektlöst hon behandlar  labradoren Jolly (3 år äldre).  Mopsar är riktiga clowner och  99% av deras handlingar är totalt egoistiska.

Sittstilen :)!!!!

Bästa kompisar. Jolly kan man till och med sova ovanpå ibland tycker Pim-Pim
Owning a pug gives you a lot of guffaws. Just look at the sitting position and how totally disrespectfully she treats the 3 years older labrador Jolly. Pugs are real colwns and 99% of their acting is total egoistic.

 Och så vädret!!!   Regn och storm, regn och storm  och så  ett par riktigt fina dagar. Till min glädje fortfarande plus och snöfritt.
I slutet av denna veckan åkte jag till Göteborg  å yrkets vägnar. På mötet träffade jag förresten en islänning från Borgarnes och naturligtvis hade vi flera gemensamma bekanta. Island är ju trots allt inte så stort.
Emellertid när det var dags för hemresa var det dimma 0 till minus 2 efter ett tag snö och  flera stora olyckor på E6. Inte roligt alls - ganska otäckt. Emellertid kom vi hem välbehållna (jag reste med 2 kolleger) och då var det gott om snö här i Älvasjö!!!   Idag har det snöat och blåst från lunchtid och framåt och större delen av dagen har ägnats åt att fundera ut hur man löser vattenfrågan för hästarna utan att behöva bära så mycket och knacka is. Det tycker jag nämligen är både väldigt tungt och tråkigt och så är jag jätteorolig att hästarna inte dricker så mycket som de ska. Jag har en Thermobar som fungerar väl men i dagsläget är den inte tillräcklig. Jag behöver ett eller två vattenställen till.
En lösning är funnen, håller på att testa om den fungerar så mer om detta kommer på bloggen!

And so about the weather!!  Storm and rain, storm and rain and so a few fine days. For my pleasure still no snow and plus temperature.
In the end of this week I went for a working meeting in Gothenburg. There I met an Icelander from Bórgarnes and of course we had some acquaintances in common. Iceland is a small nation!
When going home by car it was 0 - -2 and mist. Several severe accidents on E6 - not nice att all but all went well and when I got home it was snow, snow and snow.
Today it has been windy and snowing all day and I have spent much time thinking of how to solve the waterproblem for the horses. I have one Thermobar but today it is not enough.
Snö igen (tyvärr)

Kolur i snö och fantastiskt ljus!  Foto: www.hangflygning.se

De gamla kamraterna 22 respektive 20 år är väl anpassade till årts alla väder. De går sällan in. Förtrollande ljus!!!
But a solution is ready for test so I will come back to this subject soon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar