Summa sidvisningar

söndag 18 mars 2012

Oj så bra!! Very good result


I helgen var Pim-Pim på Svenska Kennelklubbens stora utställning i Malmö. Förväntningarna var från min sida moderata- men oj vad bra det gick!!

Pim-Pim visades av en av sina uppfödare Moa Persson, Rossmix kennel som jag varit god vän med i ca 30 år. Moa hjälpte mig mycket med min labradoravel och det var hennes förtjänst att jag fick den underbara tiken Musical´s Sunset Boulevard. Hennes hane "Simon" är också pappa till min ljuvliga Dawn. När så Moa åter började med mops sa jag till henne att jag absolut ville ha en valp om hon skulle ha en kull (jag hade då tittat på mopsar  i nästan 30 år utan att komma till skott) och maj 2010 kom alltså lilla Pim-Pim (Rossmix Primrose)hit.

I Malmö var det rena släktträffen. Här träffade vi  Pim-Pims lillasyster, moster och mänskliga "mormor" Margareta Rosenberg Key.  Hennes moster Doris hade en amerikansk handler(!)
Pim-Pim startade för första gången i öppen klass - hon var bara en månad över åldersgränsen för att delta i klassen - och hon fick betyget Excellent och slutade som TREA i konkurrensen och det var många startande av hög klass.

Kritiken löd: 2 årig feminin tik av bra typ och storlek. Välformat huvud, välansatta öron, bra rynkor, mörka ögon, bra bredd på nospartiet,välformad bröstkorg, välansatt svans- Kraftigt välvinklat bakparti, kraftig benstomme, bra tassar. Bra päls, färg, härligt temperament, rör sig bra från alla håll.

HÄRLIGT i mina öron!!!  Tack Moa för hjälpen och utmärkt  fin visning!!!


This Saturday Pim-Pim participated in the big show administrated by the Swedish Kennel Club in Malmö. My hope and expectations were moderate- but it went so very, very well!!!

Pim-Pims handler was one of her breeders, Moa Persson. We have been friends for 30 years and Moa has helped me a lot even with the labradors.

In Malmö we met a lot of Pim-Pims "family" Her little sister, her aunt and her "human grandmother"

Pim_Pim started for the first time in open class - just one month over the age limit. She got the quality grading excellent and ended up as number three in concurrence!!!  And there were a lot of bitches in this class of very high quality!

Her judgement: Feminin bitch of good type and size. Good head, good ears, dark eyes, good crincles, good nose, well configurated  thorax, well placed tail, strong good angualtion back, good paws, coat, colour, lovely temperament an god movements all over.

Just lovely!!!

Taktiksnack

Mattes stora favorit - Rosa

Rosa igen

Lillasyster - vi har samma mamma Maggie

Jag sittande och min moster Doris stående Doris hade amerikans(!) handler

Min mormor Margareta Rosenberg Key som alltså är uppfödare till min mamma Maggie med kennelnamn Pugsies

Försök till koncentration!

I början var jag lite busig och "dansade" - men det gjorde kompisen bakom också

Inga problem med rörelserna!

Här skärper jag  mig och står fint!

Konkurrensklassen - där slutade jag som trea och matte var väldigt belåten!!!

Det gula kortet är för mig och det betyder trea i konkurrensen med alla öppenklass tikarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar