Summa sidvisningar

lördag 15 november 2014

Tack till PayPal!! Thanks to PayPal!



För drygt 3 veckor sedan beställde jag en jacka via nätet. Jag beställde den från en svensk firma som heter
HUNTWAY AB.  VARNING för den!!!
Ett företag som enligt sin hemsida säljer jaktutrustning, jaktresor, hundutrustning, kläder mm.
Det såg tillförlitligt ut. Leveranstid utlovades till 2-7 dagar. och jag beställde en jacka och betalade (som tur var) via PayPal.
Vid de tillfällen jag handlat på nätet och det finns möjlighet att betal via PayPal har jag gjort det eftersom jag hört att det är en "säker betalningsmetod" och idag kan jag intyga att det är det!!!

Emellertid - dagarna gick, och ingen jacka kom!
Jag mailade företaget vid två tillfällen - inget svar. Därefter hittade jag ägarens mobilnummer, ringde det och han lovade kolla ordernumret och höra av sig. Ingen hörde av sig.
Därefter ringde jag upp honom igen och meddelade på telefonsvararen vad jag tyckte om hans affärsmetoder och kundbemötande.
Och dagarna gick...

Till slut insåg jag att chansen att få den beställda jackan var minimal och DÅ KONTAKTADE JAG PAYPAL!!!
Genom att söka på internet, klicka på rubriken hjälp så får man ett telefonnummer, får gå in på sitt konto och då har man loggat in och fått en lösenkod som man lämnar till den som man talar med. I det här fallet fick jag tala med en ung man vid namn James.
Det tog inte lång tid för honom att sätta sig in i fallet, att hitta min betalning och att göra en fordran, skdeståndsärende  av det. Han garanterade till 99,9 % att antingen skulle jag få min jacka eller pengarna tillbaka.
Därefter kunde jag gå in på mitt konto och följa PayPals behandling av fallet!!
Efter ytterligare några timmar fick jag besked, pengarna skulle återtas från HUNTWAY AB och återinsättas på mitt konto - och där står de nu!!! Hela förloppet tog knappt två dagar sedan jag kontaktat PayPal!

ALL HEDER ÅT PAYPAL!!!   Vänligt bemötande, snabb handläggning av ärendet och klara besked. Kan verkligen varmt rekommenderas!
Utan denna betalningsmetod hade jag haft stora, stora svårigheter att få tillbaka mina pengar och någon jacka tror jag inte ens existerade!

A little more than 3 weeks ago I ordered a jacket from a swedish company named HUNTWAY AB.
It seemed serious - selling hunting equipment, clothes and some more.
I ordered the jacket and payed it by PayPal. I usually use PayPal when it is possible because I have heard it is very safe - ant today I can verify that!!

Time went by and no jacket arrived.
I sent two  e-mails to the company and I tried to call them and once I talked to the owner, gave him  the order number and my phone number and he promised to phone me back. He did not!
Absolutely no contact!!!

At last I realized that the jacket would not come and then  I contacted PAYPAL!
It was very easy to find them and to get the right help. They put it up as a claim and in some hours I had a message that I should get my money back.
And today they are back in my  bank account!!! In all it  took less than 3 days!!!

I am very happy I used PAYPAL!!!  I really recommend them !  Very easy to contact, very kind treatment, very fast handling !!
Without them I had had really difficulties to get my money back and I doubt the jacket exist!!!

1 kommentar:

  1. Ord och inga visor! Tror nog att Huntway AB ångrar sig idag... ;-))

    SvaraRadera