Summa sidvisningar

onsdag 18 april 2012

Mats Strömberg och Freyja frá Sydri-Hofdölum



Min egenuppfödda, älskade, härliga Dawn finns inte längre!  P g a mycket svår akut påkommen sjukdom tog jag beslutet idag att ta bort henne. Hon var en kopia av sin mormor Sunny både exteriört och mentalt och jag känner en stor sorg att jag inte fick ha henne i flera år till. Hon blev bara 9 år, men hon gav mig ofantligt mycket glädje och trofasthet!!!

My so beloved, fantastic black labrador from my own breeding- Daims Misty Dawn -is not with me any more.  Because of a severe and acute desease I had to put her to sleep today. She gave me so much pleasure!!



Den mest frekvente fotografen på denna blogg är Mats Strömberg. Han har ett jättefint fotosinne och tar alltid fantastiska bilder - men det betyder ju också att han aldrig själv kommer med på bild.

Så idag när han red Freyja i den nya paddocken -som fungerar mycket bra :) - passade jag på att ta ett antal bilder och en liten film.  Liksom tidigare är bilderna tagna med min mobil så varken kvalitet eller motiv har blivit super. Men, men bättre än inget.




Mats är 67 år och började rida för 2 år sedan på min Kolur och idag rider han både Brádur och framför allt Freyja med både kunskap och fart!



The fotopgrapher of this blog is Mats Strömberg. His pictures are fantastic, but you never see himself.

So today when he rode in the new very goood functioning paddock I took some pictures of him and Freyja. Not so good fotos but better than nothing and even a small movie.

Mats is 67 years old. He started riding 2 years ago on Kolur and today he mostly rides Freyja, the young mare, with both scilfulness and tempo!

Just det!  Fart och fläkt!

1 kommentar:

  1. Det var en trött gammal man, som satt på Freyja och åkte med........
    .......men hästen är av högsta klass !

    Biffalo Bull

    SvaraRadera